Include files from root directory is denied

» » Рекомендації практичного психолога для керівників гуртків щодо здоровго способу життя

 
 
 

Рекомендації практичного психолога для керівників гуртків щодо здоровго способу життя

Автор: Наталя Мельничук от 28-01-2015, 12:00, посмотрело: 1 487

0
Рекомендації практичного психолога для керівників гуртків щодо здоровго способу життя      Головне завдання сучасних педагогів – пропагувати здоровий спосіб життя, здійснювати заходи щодо профілактики наркоманії та алкоголізму серед дітей , правопорушень та злочинності.
      Основними напрямками роботи по пропаганді здорового способу життя серед підлітків та молоді є: 
-формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя; 
-знайомство підлітків та молоді з основами здорового способу життя, здійснення профілактичної роботи за негативними проявами;
-формування теоретичних та практичних навичок здорового способу життя, формування творчої особистості, здібної до саморозвитку, самоосвіти і самоактуалізації. 
        В поняття здорового способу життя входять наступні складові: відмова від шкідливих звичок ( куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин); оптимальний руховий режим; раціональне харчування; загартовування; особиста гігієна; позитивні емоції.
     Слід заохочувати дітей зіставляти інформацію, одержану з різних джерел, розвивати критичне мислення.
     Здоровий спосіб життя гуртківців – це сукупність ціннісніх орієнтацій та установок, звичок, режиму і темпу життя, спрямованих на збереження, зміцнення, формування, відтворення здоров’я в процесі навчання і виховання, спілкування, праці й відпочинку тощо.
    Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я  - фізичного, психологічного, соціального і духовного.
    Організм підростаючої молодої людини знаходиться в незбалансованому і негармонійному стані. Саме це сприяє швидкому звиканню до алкоголю, тютюну, наркотиків та інших шкідливих чинників для організму. Залежності у підлітків та молодів виникають набагато швидше, ніж у дорослих, і призводять до різних порушень в усьому організмі. Часто зустрічаються випадки отруєнь неповнолітніх, які є наслідком їх необізнаності. Молоді властиве переоцінення своїх можливостей, сліпе копіювання героїв із фільмів, прагнення виділитися із групи однолітків, показати свою дорослість.   
       Величезну роль у формуванні  в дітей та молоді навичок здорового способу життя, негативного ставлення до вживання наркотичних речовин відіграє сім’я. Але, на превеликий жаль, у багатьох сім’ях піклування про створення належних матеріальних умов призводить до зниження уваги на виховання дітей.
        Невпевненість у завтрашньому дні, гострі соціальні конфлікти, вимушеність зміни способу життя є потужними чинниками, що негативно позначаються на психологічному стані людей, провокують конфлікти, сварки, підвищюють рівень захворювань, депресій, стресів, невротичних та психічних розладів. Декотрі батьки не в змозі справитися з проблемами і йдуть по "лінії найменшого опору”, пасивно сприймають сьогодення, зловживають алкоголем, вживають наркотики, вдаються до асоціальної та аморацьної поведінки.
       В умовах неблагополучної сім’ї, компанії дитина набуває негативного досвіду спілкування, співіснування і кооперації, вкрай необхідних для подальшого життя, розчаровується у людських взаєминах, стає уразливою, страждає від самотності, неповноцінності, низької самоповаги. Все це може спровокувати дитину до вживання алкоголю, наркотичних речовин та скоєння злочину.
     Для проведення профілактичної роботи з гуртківцями керівникам гуртків рекомендую:
-співпрацювати з практичним психологом та методистом закладу;
-неформальне спілкування : цікавитися інтересами, успіхами, проблемами, прагненнями та способами їх задоволення у своїх вихованців;
-створювати позитивний психологічний клімат в гуртку;
-показувати приклад "здорового способу життя”;
-виховувати у дітей відповідальне , ціннісне ставлення до свого здоров’я, культивувати розуміння обов’язку;
-дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя (розподіл часу для праці, навчання, дозвілля, відпочинку);
-компетентно й педагогічно грамотно (без моралізування, залякування, з урахуванням вікових характеристик) обговорювати з дітьми проблеми асоціального стилю життя окремих осіб (наркомани, токсикомани, алкоголіки);
-розвивати й заохочувати самостійність у дітей, вміння відстоювати свою позицію , власні переконання; навчати протистояти агітації прихильників сучасного способу життя, "прикрашеного” наркотичними й токсичними речовинами, алкоголем тощо. (вміння сказати "Ні!”);
-підтримувати зв’язок із школою, іншими виховними структурами суспільства (при необхідності), допомагати у пропаганді й утвердженні здорового способу життя підростаючого покоління;
-бути готовим до консультацій з батьками та дітьми щодо прийняття певних дисциплінарних рішень до обмеження непродуктивного часу життя дитини й контактування її з підозрілими товаришами.
       Первинною профілактичною роботою стає якомога повна інформація про фізичне, психологічне й духовне здоров’я дитини, його збереження. 
       Доброзичливий, здоровий клімат у гуртку допомагає викликати дітей на відверту розмову , краще сприйняти інформацію. 
    
Підготувала: практичний психолог, Брандес О.О.

Категория: Новини

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.